hiszpania bitcoin

350 członków niższej izby hiszpańskiego parlamentu stało się posiadaczami Bitcoina dzięki kampanii informacyjnej. Inicjatywa ta zainspirowana została kampanią Izby Handlu Cyfrowego “Crypto for Congress”, która odbyła się 5 października.

W ramach kampanii edukacyjnej dot. Bitcoina i kryptowalut, 350 członków hiszpańskiego parlamentu (czyli posłowie Kongresu) otrzymało BTC o wartości jednego euro. To posunięcie jest odzwierciedleniem “Crypto for Congress Educational Initiative” zainicjowanej przez Izbę Handlu Cyfrowego w Waszyngtonie. Celem Izby Handlu było zapoznanie członków Kongresu Stanów Zjednoczonych z technologią blockchain.

350 hiszpańskich ustawodawców posiada teraz BTC o wartości 1 euro

Jak wynika z raportu ABC, trzeciego co do wielkości hiszpańskiego dziennika narodowego, Tutellus, platforma edukacyjna skoncentrowana na blockchainie wraz z Blockchain Observatory podjęły inicjatywę oceny krajowych ustawodawców w zakresie Bitcoina i technologii blockchain.

Biorąc pod uwagę specyfikę transakcji, wszyscy z 350 deputowanych hiszpańskiego Kongresu otrzymali po jednym euro w BTC. Blockchain Observatory powiedział:

“Celem obu tych działań jest uświadomienie hiszpańskiej klasie politycznej transcendentnej roli, jaką kryptowalutyodgrywają w transformacji gospodarki i społeczeństwa”.

Interesujące jest to, że początkowo obie organizacje zamierzały wysłać Bitcoin o wartości euro do każdego posła. Nie miały one jednak dostępu do wszystkich adresów email, co sprawiło że wysłały one BTC “na każdy z adresów e-mail dziesięciu grup politycznych”.

Założyciel Tutellusa, Miguel Caballero, który opracował koncepcję i przeprowadził tę kampanię, zauważył:

“To nie jest darowizna. Prawdopodobnie wielu z waszych lordów ma już pewne doświadczenie w posługiwaniu się kryptowalutami, ale chcielibyśmy, aby ci, którzy jeszcze nie znają nowych pieniędzy, mieli możliwość zapoznania się z nimi”.

Amerykanie zrobili to już wcześniej

Kampania uświadajmiająca Tutellusa i Blockchain Observatory ma miejsce kilka dni po tym, jak Izba Handlu Cyfrowego (CDC) zorganizowała podobną kampanię dla członków Kongresu Stanów Zjednoczonych. Z tym wyjątkiem, że wysiłki CDC były ukierunkowane na darowizny.

W ramach inicjatywy “Crypto for Congress” CDC wniosła wkład w kampanię każdego członka Kongresu, przelewając 50 dolarów w BTC. Oprócz tego CDC zorganizowała “obszerne publiczne szkolenie edukacyjne online, zestaw narzędzi i zasobów/dostępnych dla członków wszystkich partii, aby pomóc im bezpośrednio zaangażować się w ekosystem kryptowalut”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *