Wiodąca amerykańska giełda kryptowalutowa reklamowała się podczas wydarzenia sportowego Super Bowl. Chief Product Officer Surojit Chatterjee powiedział, że ruch marketingowy wygenerował "większy ruch niż kiedykolwiek mieliśmy do czynienia", co na krótko zakłóciło operacje. Niemniej jednak, zapewnił, że wszystko zostało szybko opanowane.
Podobnie jak inne giełdy kryptowalutowe, Coinbase wykorzystał popularność i ogromną bazę widzów stojących za Super Bowl do promocji swoich usług. Reklama składała się z kolorowego, odbijającego się kodu QR, który po zeskanowaniu prowadził widzów na stronę promocyjną firmy.
Dodatkowo, miejsce handlu oferowało darmowe bitcoiny o wartości 15 dolarów dla każdego, kto zarejestrował się do 15 lutego i obiecało rozdać 3 miliony dolarów istniejącym klientom.
Krótko po tym, Coinbase ujawnił, że działania marketingowe były "bardziej popularne" niż oczekiwano i spowodowały awarię na platformie.
Oh wow that was more popular than we expected, but don’t worry … we’re all still going to make it! Check your emails if you had a problem and sign up/see terms for our $15 BTC giveaway here → https://t.co/fKHisXZJJc #WAGMI pic.twitter.com/ie7VXPS2xy
— Coinbase (@coinbase) February 14, 2022
W osobnym tweecie, CPO Surojit Chatterjee potwierdził, że powodem zakłóceń była nieoczekiwana ilość ruchu, której doświadczył Coinbase. Powiedział, że zespoły "musiały dławić ruch przez kilka minut".
@coinbase just saw more traffic than we've ever encountered, but our teams pulled together and only had to throttle traffic for a few minutes. We are now back and ready for you at https://t.co/ZUJqRlnZPH. Humbled to have been witness to this. #WAGMI
— Surojit (@surojit) February 14, 2022
Coinbase robi postępy na scenie kryptowalutowej od początku roku. W styczniu połączyła siły z Mastercard, aby uprościć kupowanie niewymiennych tokenów. Kilka dni później giełda mianowała Tobiasa "Tobi" Lütke jako najnowszego członka swojego zarządu. W zeszłym tygodniu Coinbase połączył siły z One River Digital Asset Management, aby zaoferować platformę oddzielnie zarządzanych kont (SMA) dla firm zarządzających majątkiem.
Najważniejszy mecz w futbolu amerykańskim i prawdopodobnie najważniejsze wydarzenie sportowe roku w USA zawsze przyciągało celebrytów. Kanadyjski raper Aubrey Drake Graham, bardziej popularny dzięki swojemu pseudonimowi scenicznemu -Drake, postawił 1,26 miliona dolarów w bitcoinach na niedzielny mecz pomiędzy Los Angeles Rams (LA Rams) a Cincinnati Bengals.
Muzyk za pomocą Stake postawił prawie pół miliona na zwycięstwo LA Rams, około 400 tysięcy dolarów na to, że Odell Beckham Jr. będzie miał ponad 62,5 jardów odbiorczych oraz 400 tysięcy dolarów na to, że ten sam zawodnik złapie przyłożenie. Drużyna z LA pokonała swojego przeciwnika 23-20, co oznacza, że zakład Drake'a częściowo się powiódł.
Co ciekawe, Odell Beckham Jr. jest również zwolennikiem branży kryptowalutowej. Nie tak dawno temu nawiązał współpracę z Cash App, aby otrzymywać swoją pensję w wysokości 4,25 mln dolarów w bitcoinach. Wcześniej gwiazda futbolu zanurzyła palce w uniwersum niewymiennych tokenów, kupując CryptoPunk NFT.