Narodowy przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich ogłosił, że wprowadzi kolekcjonerskie i użytkowe NFT, a pierwszy projekt jest już w trakcie realizacji.
W komunikacie z 14 kwietnia Emirates poinformowały, że będą wprowadzać NFT i "ekscytujące doświadczenia w metaverse" dla swoich klientów i pracowników.
Szejk Ahmed Al Maktoum, Prezes i Dyrektor Generalny Emirates, powiedział, że region już teraz jest liderem w dziedzinie gospodarki cyfrowej:
Dubaj i ZEA przecierają szlaki w gospodarce cyfrowej, mając jasną wizję popartą praktyczną polityką i ramami regulacyjnymi w takich obszarach, jak aktywa wirtualne, sztuczna inteligencja i ochrona danych.
Firma poinformowała również, że pawilon Emirates na terenie Expo 2022 w Dubaju zostanie przekształcony w centrum innowacji. Jego celem jest przyciągnięcie światowych talentów, które "wprowadzą w życie przyszłościowe projekty linii lotniczych, w tym te związane z metaverse, NFT i Web3".
Emirates zastosowały technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na swojej stronie internetowej i w aplikacji ponad pięć lat temu, aby zaoferować podróżnym trójwymiarowy widok wnętrz samolotów i doświadczeń na pokładzie.
Emirates były pierwszą linią lotniczą, która uruchomiła własną aplikację VR w sklepie Oculus Store, prezentującą interaktywne wrażenia z wnętrza kabiny na pokładzie flagowego samolotu A380. Przejście do Metaverse jest kolejnym krokiem linii lotniczej w poszukiwaniu zaawansowanych technologicznie doświadczeń. Dyrektor generalny stwierdził:
To dobrze, że nasz przyszłościowy pawilon Emirates na Expo zostaje przekształcony w centrum rozwoju najnowocześniejszych doświadczeń przyszłości, zgodnych z wizją ZEA dotyczącą gospodarki cyfrowej.
Dodał również, że linie lotnicze są podekscytowane "możliwościami w cyfrowej przestrzeni przyszłości i zobowiązują się do znacznych inwestycji pod względem finansowym i zasobów.
Nie podano dalszych szczegółów na temat tego, z czego będą się składać NFT, ani w jaki sposób będą one współdziałać z wrażeniami pasażerów.
W tym tygodniu, wiodący japoński komunikator LINE również ogłosił plany NFT, uruchamiając nowy rynek. Pojawiły się również informacje, że Amazon może w przyszłości sprzedawać NFT, zgodnie z tym, co powiedział dyrektor generalny firmy.
Jak podaje Nonfungible.com, w ciągu ostatnich kilku dni dzienny wolumen sprzedaży NFT utrzymywał się na poziomie około 35 milionów dolarów. Kolekcja Bored Ape Yacht Club wciąż cieszy się największą popularnością pod względem tygodniowej sprzedaży, która wynosi około 47 milionów dolarów.