TikTok zakazał materiałów promocyjnych związanych z kryptowalutami. Co więcej wypuścił też filmy, które mają pomóc użytkownikom w podejmowaniu świadomych decyzji finansowych.
Jak donosi raport FT Adviser, TikTok wprowadza zakaz reklam związanych z kryptowalutami. Zgodnie z zaktualizowaną polityką marki, marketing usług i produktów finansowych na platformie jest teraz zabroniony. Zakazem objęte zostały m.in. usługi takie jak zarządzanie aktywami pieniężnymi, kryptowaluty, wymiana walut, programy marketingu sieciowego, możliwości inwestycyjne i programy typu "get-rich-quick".
Zakaz ten wynika ze skargi Financial Conduct Authority o negatywnym wpływie mediów społecznościowych na młodych inwestorów. Według FCA, social media prowadzą ich do podejmowania zbyt dużego ryzyka.
Z powodu COVID-19 znacznie wzrosła cyberprzestępczość. Google i inni internetowi giganci musieli nawet podejmować działania w związku z reklamami scmaów, które pojawiają się na ich platformach.
W 2020 roku, TikTok został wykorzystany do wygenerowania szumu wokół Dogecoina (DOGE). Wiele hype'u napędzili nieświadomi autorzy treści, których faktycznym celem było zarobienie pieniędzy na niczego nie podejrzewających ludziach, którzy zarejestrowali się za pomocą ich linków partnerskich.
Nie jest to pierwszy raz, kiedy firma wykazuje negatywne stanowisko przeciwko reklamowaniu krypto. W 2018 roku Google zakazał reklam kryptowalutowych na wszystkich swoich platformach. Firma dopiero niedawno skorygowała tę politykę. Interpretując zakaz, Head of Client Education w Informed Choice, Martin Bamford, uważa, że zacisk jest skierowany na treści sponsorowane z linkiem afiliacyjnym do zapisania się do usługi finansowej, takiej jak handel na giełdzie.
Bamford zauważył jednak, że ogłoszenie było ogólne i wpłynie również na regulowane firmy i osoby fizyczne. Wyraził jednak swój optymizm, że nastąpi dalszy przegląd w tym kierunku.
TikTok, wraz z Citizens Advice, wprowadził finansowe filmy edukacyjne w czerwcu. Filmy koncentrowały się na tym, jak wykorzystać badania i technologię do podejmowania świadomych decyzji finansowych. Celem partnerstwa było eksponowanie użytkowników TikTok ado właściwych informacji finansowych, pomoc w rozpoznaniu fałszywych informacji i zapewnienie dostępu do właściwego wsparcia i porad.
Google z kolei, upoważnił wszystkich reklamodawców usług finansowych do robienie marketingu. Warunkiem jest jednak aby reklamodawcy wykazali autoryzację FCA przed zatwierdzeniem ich reklam. Rząd zaproponował również nowy projekt ustawy o bezpieczeństwie w sieci. Ten jednak nie obejmował oszustw poprzez reklamę, e-maile, czy sklonowane strony internetowe.