Rząd Wielkiej Brytanii opublikował swoje plany nałożenia rygorystycznych ograniczeń na reklamy kryptowalut. Zaostrzone przepisy koncentrują się głównie na wprowadzających w błąd reklamach, które mogą wyrządzić szkodę konsumentom.
Ministerstwo Skarbu Wielkiej Brytanii opublikowało dziś plany rządu w zakresie przepisów otaczających wprowadzające w błąd kampanie promocyjne kryptowalut. Chociaż organ podkreślił swoją chęć wspierania innowacji, stara się regulować kryptowaluty na podstawie tych samych standardów, co inne formy reklamy finansowej.
The Financial Conduct Authority of the U.K. posiada już standardy dotyczące innych instrumentów, takich jak akcje czy produkty ubezpieczeniowe. Przedstawione plany obejmują zmianę rozporządzenia w sprawie promocji finansowej w celu włączenia aktywów cyfrowych w ich zakres.
Ustawa o usługach i rynkach finansowych z 2000 roku zabrania firmom promowania instrumentów finansowych bez zgody Financial Conduct Authority lub Prudential Regulation Authority. Jednak FCA ma obecnie ograniczone uprawnienia do regulowania kryptowalut.
Zgodnie z oświadczeniem FCA wkrótce "przeprowadzi konsultacje na temat proponowanych przez siebie zasad promocji finansowych, które będą miały zastosowanie do kryptowalut", a przepisy te trafią do parlamentu, gdy " pozwoli na to czas".
Skarb Państwa powołał się na rosnącą popularność kryptowalut wśród obywateli Wielkiej Brytanii w połączeniu z malejącym zrozumieniem, czym właściwie one są.
Ogłoszone dziś plany uwzględniają jednak potrzebę wspierania innowacji. Kanclerz Skarbu Rishi Sunak zauważył "ekscytujące nowe możliwości", jakie kryptowaluty mogą zaoferować konsumentom. Jednocześnie podkreślił jednak potrzebę ochrony konsumentów przed "sprzedażą produktów oferujących wprowadzające w błąd twierdzenia".
Inne kraje również wprowadziły podobne zmiany - zaledwie wczoraj Hiszpania ogłosiła nowe zasady dla kryptowalutowych reklamodawców.