Hiszpański klub piłkarski FC Barcelona może nawiązać współpracę z protokołem Polkadot. Zakładając, że obie strony uścisną sobie dłonie, ta ostatnia stanie się oficjalnym sponsorem koszulek zespołu.
Gracze Football Club Barcelona obecnie noszą logo Rakuten na swojej koszulce, ponieważ japońska firma e-commerce jest oficjalnym sponsorem klubu. Jednak partnerstwo między tymi dwoma podmiotami ma się zakończyć w lipcu tego roku. Drużyna piłkarska stara się więc zawrzeć umowę z nową organizacją.
Według niedawnego komunikatu, jedną z opcji jest Polkadot - sieć blockchain, która została założona w 2016 roku, ale zyskała impet dopiero w zeszłym roku. FC Barcelona opisała protokół jako platformę, która umożliwia "wysoką liczbę transakcji na sekundę". Konkretnie, projekt może wykonać 1000 TPS. Gdy stanie się w pełni operacyjny, oczekuje się, że liczba ta wzrośnie do 1 000 000.
Innym możliwym partnerem Barçy jest cyfrowy serwis streamingu muzyki Spotify. Hiszpański zespół ujawnił, że dokładnie przeanalizuje opcje i wybierze sponsora odpowiadającego jego długoterminowej strategii:
Klub postanowił podejść do sprawy z cierpliwością, aby dogłębnie przeanalizować każdą propozycję osiągnięcia najbardziej opłacalnej umowy w perspektywie długoterminowej.
FC Barcelona nie jest nowicjuszem w branży cyfrowych aktywów. Kilka miesięcy temu drużyna podpisała globalne partnerstwo z rynkiem NFT Ownix, aby wydać kolekcję NFT dla swoich fanów. Wkrótce potem jednak klub anulował umowę, ponieważ Moshe Hogeg (który jest związany z Ownix) został aresztowany za kilka wykroczeń, takich jak oszustwo i napaść seksualna.
Powodem, dla którego protokół blockchain otrzymał dużą uwagę, jest jego innowacyjne podejście do parachainów. Mówiąc najprościej, ta funkcja umożliwia połączenie różnych blockchainów ze sobą. Umożliwia również użytkownikom budowanie blockchaina za pomocą ich frameworka Substrate i pomostów sieci Polkadot z innymi projektami, takimi jak Ethereum i Bitcoin.
W listopadzie ubiegłego roku zespół stojący za protokołem uruchomił swoją pierwszą aukcję Parachain.
Na początku tego miesiąca, platforma inteligentnych kontraktów Moonbeam stała się pierwszym w pełni działającym parachainem na Polkadot. Planuje wprowadzić kilka nowych integracji, działań i użytkowników, aby wzmocnić ekosystem Polkadot i przyczynić się do rozwoju sieci.