Dwaj amerykańscy politycy wysłali list do Marka Zuckerberga. Poprosili go, by nie udostępniał młodym ludziom aplikacji metaverse Horizon Worlds Metaverse. Ich obawy dotyczą między innymi bezpieczeństwa dzieci.
The Wall Street Journal napisał wczoraj, że za list odpowiadają dwaj demokratyczni senatorowie Ed Markey i Richard Blumenthal.
Obawiają się oni często dyskutowanego wpływu mediów społecznościowych na młode osoby. Senatorowie sugerują, że Meta nie robi wystarczająco dużo, aby chronić młodych ludzi przed skutkami działania internetowych platform społecznościowych. W liście możemy przeczytać:
"W świetle braku ochrony dzieci i nastolatków przez waszą firmę oraz rosnącej liczby dowodów wskazujących na zagrożenia dla młodych użytkowników w Metaverse, zalecamy natychmiastowe wstrzymanie tego planu".
Poza bezpieczeństwem, politycy obawiali się także innych rzeczy, takich jak to, że badania wykazały, iż VR może prowadzić do nudności i zmęczenia oczu.
Obaj politycy mówią więc, że martwią się o bezpieczeństwo dzieci, a usługi Meta (dawniej Facebook) mają pod tym względem kłopotliwą przeszłość.
Błąd w programie czatowym Messenger Kids pozwalał w niektórych przypadkach dzieciom w wieku od 6 do 12 lat rozmawiać z nieznajomymi. Ponadto Meta wcześniej spotkała się z krytyką dotyczącą Horizon Worlds, jak nazywa się ich aplikacja Metaverse. Ale to dotyczyło zachowania jednostek.
Załóżmy, że Mecie uda się stworzyć najbardziej bezpieczne, integracyjne środowisko cyfrowe, jakie kiedykolwiek istniało, ale wszystkie niedociągnięcia nie zostały jeszcze usunięte. W końcu Europa to także dom polityków i regulatorów.
Prawo konkurencji jest w Europie dość rozbudowane/ Margrethe Vestager, europejska komisarz ds. konkurencji, zauważyła: "Nadszedł czas, abyśmy zapytali, jak wyglądałaby zdrowa konkurencja w metaverse".
Unijna komisarz wygłaszała już wcześniej podobne oświadczenia i również podziela poglądy swoich amerykańskich odpowiedników. Podobnie jak obaj senatorowie uważa, że Meta powinna postawić na pierwszym miejscu bezpieczeństwo użytkowników.
Zuckerberg potrafi przyjąć krytykę swoich firm.. Ale sprawy nie do końca układają się też pod względem finansowym. W zeszłym roku Meta poniosła potężne straty. Dział odpowiedzialny za metaverse i wirtualną rzeczywistość stracił 13,7 mld dolarów.
Metaverse to termin używany do opisania immersyjnego świata cyfrowego stworzonego poprzez połączenie rzeczywistości fizycznej i cyfrowej. Jest to zaawansowana forma wirtualnej rzeczywistości (VR), w której użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z wygenerowanym komputerowo środowiskiem i ze sobą nawzajem w czasie rzeczywistym.
Oczekuje się, że ludzie będą w pełni korzystać z metaverse nie siedząc za ekranem, ale zakładając okulary VR.
Jednym z podobieństw między metaverse i kryptowalutami jest to, że obie koncepcje wykorzydtują decentralizację i aktywa cyfrowe jako podstawowe idee. Na przykład w metaverse użytkownicy mogą kupować i sprzedawać przedmioty cyfrowe, takie jak wirtualna ziemia, ubrania, akcesoria i inne aktywa, które można przechowywać i handlować na platformach opartych na blockchainie.
Podobnie, branża kryptowalutowa oferuje alternatywę dla tradycyjnych systemów finansowych, z cyfrowymi walutami i tokenami, które mogą być przedmiotem obrotu przez użytkowników bez interwencji stron trzecich.
Co więcej, powstanie metaverse może otworzyć nowe możliwości dla firm związanych z kryptowalutami. Na przykład wykorzystanie technologii blockchain może pomóc w stworzeniu przejrzystej i bezpiecznej gospodarki w metaverse.