New York Stock Exchange (NYSE) złożyła wniosek do US Patent and Trademark Office o wykorzystanie NYSE jako znaku towarowego dla swojej przyszłej działalności jako giełdy kryptowalut i rynku NFT.
W swoim zgłoszeniu z 10 lutego firma wskazała, że uruchomi walutę cyfrową pod marką NYSE, aby prowadzić swoją giełdę finansową dla kryptowalut i rynek NFT podobny do OpenSea i Rarible.
Wcześniej giełda uruchomiła serię cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich o nazwie "NYSE First Trade NFTs", aby uhonorować pamięć o pierwszej transakcji wybranej grupy spółek.
NYSE jest wśród kilku wiodących spółek spoza branży technologicznej, które złożyły wnioski o rejestrację znaków towarowych związanych z metaverse. Kilka dni temu, marka odzieżowa Victoria's Secret złożyła wniosek o rejestrację znaków towarowych dla wirtualnej bielizny, nakryć głowy, torebek i akcesoriów, które chce sprzedawać w metaverse.
Victoria's Secret is headed to the metaverse and has plans to sell virtual lingerie.
— Josh Gerben (@JoshGerben) February 14, 2022
The company has filed 4 new trademark applications indicating that it intends to sell "virtual undergarments, footwear and fashion accessories." #VictoriasSecret #Metaverse pic.twitter.com/ZWt1b3kdIE
Podobnie McDonald's złożył na początku tego miesiąca aż 12 znaków towarowych dla wirtualnych produktów i usług, które chce wprowadzić do metaverse w ciągu najbliższych tygodni. Produkty te to wirtualne restauracje, kawiarnie i typowe produkty McDonald's, ale w trybie cyfrowym.
Pomimo złożenia wniosku, wiodąca giełda może nie od razu wejść do świata metaverse. Inicjatywa zabezpieczenia znaku towarowego najwyraźniej wynika z troski o ochronę swojej własności intelektualnej przed nowymi produktami.
Raport Bloomberga cytuje oświadczenie NYSE, które mówi, że firma "regularnie rozważa nowe produkty i ich wpływ na nasze znaki towarowe i odpowiednio chroni nasze prawa własności intelektualnej."
Dla NYSE, największej na świecie giełdy, której łączna kapitalizacja rynkowa spółek giełdowych przekracza 30 bilionów dolarów, wkroczenie do branży kryptowalut o wartości 2 bilionów dolarów oznacza większy biznes. Rynek NFT, który do 2020 roku był warty mniej niż 200 milionów dolarów, gwałtownie wzrósł, aby osiągnąć 40 miliardów dolarów w 2021 roku.
Podczas niedawnej rozmowy z inwestorami, dyrektor generalny Apple Tom Cook potwierdził, że jego firma ma plany dotyczące metaverse. Poza aplikacjami rozszerzonej rzeczywistości (AR), firma zamierza wprowadzić zestawy słuchawkowe dla lepszego doświadczenia metaverse. Microsoft i Google również szukają możliwości rozwoju biznesu w tej przestrzeni za pomocą swoich zestawów słuchawkowych i inteligentnych okularów.
Potencjał metaverse sprawił, że wiodące firmy technologiczne zabezpieczyły swoje znaki towarowe i pozycjonują swoje firmy, aby wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą ten trend. Na przykład w zeszłym roku Facebook został przemianowany na Meta w ramach działań brandingowych.