Korporacja analityki biznesowej - MicroStrategy Incorporated - w trzecim kwartale 2021 roku podwoiła swoje wysiłki związane z kryptowalutami, kupując w tym okresie 8 957 BTC. Tym samym firma posiada obecnie bitcoina wartego około 7 miliardów dolarów.
MicroStrategy ogłosiło wyniki w swoim raporcie finansowym za trzeci kwartał. Zgodnie z nim, firma nabyła 8 957 BTC w okresie od lipca do października tego roku przy łącznym koszcie 420 milionów dolarów. Średnia cena za monetę wyniosła 46 876 dolarów.
W związku z tym, całkowita inwestycja osiągnąła liczbę 114 042 monet. Obecnie wartość bitcoina to około 61 000 USD, co oznacza, że udziały MicroStrategy warte są nieco ponad 7 miliardów dolarów.
Firma programistyczna podała również, że zwiększyła swój stan posiadania BTC o prawie 200% względem tego samego okresu w 2020 roku.
Wybitny bitcoinowy byk Michael Saylor - dyrektor generalny w MicroStrategy - opisał swoją firmę jako "największego na świecie publicznie notowanego właściciela korporacyjnego" wiodącego cyfrowego aktywa. Zapewnił, że organizacja będzie utrzymywać swoje pro-BTC stanowisko i w przyszłości nabywać kolejne tokeny:
Będziemy nadal oceniać możliwości pozyskania dodatkowego kapitału, aby zrealizować naszą strategię bitcoinową.
W rzeczywistości, "Acquire And Hold Bitcoin" jest jednym z głównych celów korporacyjnych MicroStrategy. Dokładniej: nabyć BTC poprzez wykorzystanie nadwyżki przepływów pieniężnych oraz transakcji dłużnych i kapitałowych; utrzymać podstawową kryptowalutę na długi czas; i zapewnić pozycję lidera wśród społeczności.
Lider MicroStrategy jest z pewnością jednym z największych zwolenników bitcoina. W jednym z ostatnich wystąpień stwierdził, że żadna siła nie jest w stanie zmusić go do sprzedaży jakichkolwiek tokenów, zarówno tych prywatnych, jak i należących do firmy, którą kieruje.
Jako prawdziwy zwolennik tego aktywa, sprzeciwił się Peterowi Schiffowi. Ten ostatni, który jest znanym krytykiem branży kryptowalutowej, twierdził, że BTC jest aktywem, które "ma jeszcze większy potencjał, aby uczynić cię biednym." Wręcz przeciwnie, Saylor powiedział, że "istnieje znacznie większa szansa, aby stać się bogatym poprzez zakup bitcoina niż zakup złota."
Aby udowodnić swoją tezę, dyrektor generalny MicroStrategy dodał, że ludzie mogą generować bogactwo, jeśli zainwestują w "wielką dominującą technologicznie sieć cyfrową, której wszyscy potrzebują, nikt nie rozumie i nikt nie może jej zatrzymać." Brzmi to jak odpowiedni opis nie tylko bitcoina, ale także Google, Amazona, Facebooka i Apple w ich wczesnych dniach.