Jeden z największych producentów oprogramowania szuka możliwości dostosowania części swojego stacku usług programistycznych do potrzeb Web3.
Ihsan Anabtawi, dyrektor marketingu Microsoftu w ZEA, powiedział, że firma pracuje nad tym, aby jej rozwiązanie chmurowe było kompatybilne z metaverse. Dzięki temu firmy będą mogły wykorzystać uzyskane dane jako zasoby dla swoich aplikacji.
Według Anabtawi wzrost metaverse jest nieunikniony. To nowe narzędzie powinno być postrzegane jako naturalne zjawisko uzupełniające Internet:
Powinniśmy postrzegać metaverse jako kolejny krok w ewolucji sieci, która rozpoczęła się jako internet danych w latach 90. i 2000, internet ludzi w latach 2010, a obecnie stała się internetem rzeczy.
Microsoft chce teraz przyciągnąć więcej użytkowników do metaverse, aktywnie inwestując w dostarczanie narzędzi niezbędnych do umożliwienia podobnych projektów w przyszłości. Anabtawi wyjaśnił, że to coś więcej niż tylko trend.
Metaverse pozwala nam wykorzystać pełną moc naszej pracy, aby umożliwić przyszłość obliczeń w świecie wirtualnym dla firm i konsumentów.
Szef marketingu dodał, że "to nie jest inwestycja krótkoterminowa". Część inicjatywy integracji usług związana jest z proponowanym przez firmę zestawem słuchawkowym Hololens 2, który pozwoliłby innym firmom na wytwarzanie holograficznych prototypów zamiast fizycznych i wykonywanie różnych obliczeń, na przykład na potrzeby projektowania masowych produktów. W tym sensie dział chmury Microsoftu będzie dostarczał analitykę, dane i sztuczną inteligencję (AI).
Unijna agencja antymonopolowa ostrzegła niedawno przed prawdopodobną dominacją dużych graczy na rynku metaverse. Firmy będą mogły dominować i ograniczać wybór użytkowników poprzez podnoszenie cen treści.