Microsoft kupuje Activision Blizzard

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 19 stycznia 2022
ikona autora biały
microsoft

Mark Zuckerberg wykonał pierwszy ruch w kierunku uczynienia Facebooka królem metaverse, zmieniając jego nazwę na Meta. Teraz Microsoft odpowiada na to w ten sam sposób. Gigant oprogramowania ogłosił, że przejmuje Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów. Jest to jedna z największych transakcji w tej przestrzeni, która da Microsoftowi przewagę nad rywalami.

Activision jest gigantem gier, który stoi za jednymi z największych franczyz na świecie. W tym Call of Duty, World of Warcraft, Starcraft, Overwatch i Hearthstone. Jest to druga co do wielkości firma z branży gier w obu Amerykach i Europie, zaraz po Microsofcie. Dzięki przejęciu Microsoft stanie się trzecią co do wielkości firmą z branży gier na świecie, po Sony i Tencent.

Activision Blizzard powstał w 2008 roku z połączenia Blizzard Entertainment i Activision. Według zapowiedzi Microsoftu, przejmie on Activision w zamian za 95 dolarów za akcję w transakcji wycenianej na 68,7 mld dolarów.

Przejęcie da Microsoftowi jeszcze większą kontrolę nad sektorem gier, gdzie ma już spory zasięg dzięki konsolom Xbox. Według wpisu na blogu autorstwa Phila Spencera, dyrektora generalnego Microsoft Gaming, firma będzie oferować jak najwięcej gier Activision na swoim Games Pass. Ma on już 25 milionów abonentów.

Jednak to nie tylko da Microsoftowi większy udział w rynku gier. Pozwoli również na wejście do metaverse, które z tego co widać, będzie początkowo budowane wokół gier.

Metaverse i gaming


Satya Nadella, który przejął stanowisko CEO w 2014 roku od współzałożyciela Steve'a Ballmera ujawnił wejście w metaverse w swoich komentarzach na temat zakupu.

Gaming jest dziś najbardziej dynamiczną i ekscytującą kategorią w rozrywce na wszystkich platformach. Będzie odgrywał kluczową rolę w rozwoju platform metaverse.

Podczas gdy wiele mówi się o tym, jak metaverse zrewolucjonizuje wszystko (Bill Gates twierdzi, że w ciągu trzech lat w wirtualnym świecie będą odbywały się wszystkie spotkania biurowe), niewiele zostało jeszcze zbudowane.

Miały już miejsce pewne futurystyczne ruchy metaverse. Np. para w Indiach zorganizuje swoje przyjęcie weselne w metaverse Polygon. Jednak niewiele poza tym, z wyjątkiem gier.

Firmy zajmujące się grami były nastawione na wzbogacanie wirtualnego świata jeszcze zanim metaverse stało się modne. Oculus VR, należący do Facebooka, rozwija technologię, która pozwala użytkownikom zanurzyć się w wirtualnym świecie i wchodzić w interakcje z innymi graczami. To jest właśnie to samo marzenie, które sprzedaje metaverse.

Mając to na uwadze, łatwo zrozumieć, dlaczego przejęcie Activision daje Microsoftowi przewagę. Wprowadzanie użytkowników do metaverse będzie łatwe. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że dwie trzecie dorosłych Amerykanów i 75% dzieci poniżej 18 roku życia już gra w gry wideo.

Activision odpowiada za dużą część tej aktywności. Według jednego raportu, miesięcznie w gry firmy gra ponad 400 mln ludzi. To jest większa miesięczna baza użytkowników niż Twitter.

Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Fundusze Bitcoin i Ethereum notują największe odpływy od czasu krachu FTX

Instytucjonalni krypto inwestorzy stali się dużo bardziej konserwatywni po problemach z FTX. Niestety, nie wygląda na to, żeby to był to już koniec. Nowe badanie pokazuje, że te grube ryby wolą na razie wyjąć swoje pieniądze z rynku kryptowalut. Fundusze kryptowalutowe odnotowują duże odpływy Tak pisze CoinShares w swoim cotygodniowym raporcie badawczym. W zeszłym tygodniu […]

Sam Bankman-Fried mówi dlaczego FTX upadło

Upadek utility-tokena FTX (FTT) nie był spowodowany brakiem płynności, ale działaniami inwestorów, którzy poczuli się "przestraszeni" obecną sytuacją na rynku. Założyciel giełdy kryptowalut Sam Bankman-Fried stwierdził tak w wywiadzie z Tiffany Fong z dnia 16 listopada (opublikowanym 29 listopada). "Myślę, że FTT miał realną wartość. […] Pod wieloma względami [token] był bardziej legalny niż wiele […]

Złe wiadomości dla bitcoina? Dolar może ponownie wzrosnąć

Dolar amerykański (USD) przeszedł w ostatnich tygodniach sporą korektę. Światowa waluta rezerwowa spadła o około 8% w stosunku do euro. Tymczasem jednak wojna na Ukrainie wciąż się nie skończyła, globalna sytuacja gospodarcza jest fatalna, a w krainie kryptowalut panuje spora niepewność po problemach FTX. Również dolar zaczął dziś ponownie rosnąć w stosunku do euro. Dla […]

Liczba osób korzystających z kryptowalut wzrosła w 2022 roku o 37,8%

Według danych Datareportal, liczba osób posiadających jakąś formę kryptowalut wzrosła w tym roku o 37,8%. Jeden na 10 internautów w wieku od 16 do 64 lat posiada obecnie cyfrowe aktywa. Kryptowaluty w krajach rozwijających się Posiadanie kryptowalut jest popularne głównie w krajach rozwijających się. Zwłaszcza w tym, gdzie waluta jest bardziej wrażliwa na duże wahania […]

Grayscale nie chce przedstawiać swoich rezerw

Przemysł kryptowalutowy został zbudowany w oparciu o jeden slogan: "nie ufaj, zweryfikuj". Ale Grayscale różni się od reszty firm związanych z kryptowalutami. W niedawnym wątku na Twitterze zastanawiającym się nad potrzebą przejrzystości w branży po upadku FTX, Grayscale próbował uspokoić obawy swoich inwestorów, zapewniając ich, że regulacje, które mają zastosowanie do różnych podmiotów, sprawiają, iż […]
0 0 Głosy
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kryptowaluty2.pl 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone
starcrossmenuchevron-downarrow-right
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram