Globalna firma zajmująca się technologiami płatniczymi Mastercard umożliwia teraz zakup niewymiennych tokenów (NFT) za pomocą fiatów.
W ramach nowego projektu Mastercard nawiązał współpracę z Immutable X, siecią warstwy 2 dla Ethereum. Firma będzie również współpracować z opartą na NFT grą online The Sandbox, firmą fintech MoonPay oraz platformami NFT: Nifty Gateway, Candy Digital, Spring i Mintable.
Dzięki inicjatywie Mastercard, osoby zainteresowane NFT mogą je nabyć bez konieczności wcześniejszego zakupu kryptowalut. W ten sposób kupujący pozbywają się "stresu i niepewności", które mogą być częścią zdobywania NFT, zwłaszcza w przypadku osób mniej obeznanych z technologią.
Z drugiej strony, twórcy NFT zyskują dostęp do szerszego grona odbiorców, co prawdopodobnie doprowadzi do wzrostu ich bazy klientów.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Mastercard obiecuje "wzmocnić bezpieczeństwo klienta" i "chronić dane użytkownika" w przypadku osób kupujących NFT za pomocą karty. Projekt ten prawdopodobnie zniechęci oszustów, którzy chcą wyłudzić od ludzi ich cyfrowe dzieła sztuki. Szum wokół NFT związany z milionowymi sprzedażami i poparciem celebrytów przyciąga oszustów, podobnie jak wszystko, co jest tak popularne.
Pod koniec zeszłego miesiąca, hodler NFT Moonbird stracił 29 NFT o wartości 1,5 miliona dolarów w wyniku oszustwa. Nieuczciwy nabywca poprosił o przeprowadzenie transakcji na prywatnej platformie, a następnie wymigał się od zawarcia umowy.
Innym czynnikiem motywującym Mastercard do podjęcia najnowszych działań jest badanie opublikowane w tym miesiącu. Spośród 35 000 osób z 40 krajów, które wzięły udział w ankiecie, 45% stwierdziło, że kupiło NFT lub zamierza to rozważyć. Około połowa z nich zaproponowała elastyczne opcje płatności, tj. płacenie kartą kredytową lub debetową, inne niż kryptowaluty. W komunikacie MasterCard czytamy:
Uważamy, że proces zakupu NFT musi być łatwiejszy i bezpieczniejszy.
Oprócz wyżej wymienionych podmiotów, Mastercard nawiązał w styczniu współpracę z Coinbase NFT w zakresie podobnego produktu.
Niedawno firma płatnicza weszła w spółkę joint venture z Nexo - platformą oferującą pożyczki zabezpieczone kryptowalutami. Mastercard oferuje teraz kartę Nexo, umożliwiając użytkownikom zaciąganie długów z wykorzystaniem ich kryptowalut jako zabezpieczenia.
Według firmy Mastercard, na całym świecie rozprowadziła ona 2,9 miliarda kart płatniczych. Tymczasem sektor NFT nadal zyskuje na znaczeniu, osiągając w 2021 r. rekordową sprzedaż w wysokości 25 mld USD. Najnowszy projekt firmy ma na celu zbadanie potencjału branży NFT, a nie tylko wspieranie jej dalszego rozwoju.