Jak wypromować projekt NFT? - 7 sposobów

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 5 czerwca 2022
ikona autora biały
jak wypromować nft

Od dłuższego czasu modne jest jedynie wybijanie i sprzedawanie NFT. Większość dobrych artystów stara się zaistnieć na nasyconym rynku, na którym roi się od innych wybitnych talentów. Należy pamiętać, że samo wybicie NFT nie wystarczy; artyści muszą także nauczyć się, jak sprzedać swoją kolekcję NFT. Jeśli Twój pomysł nie zostanie wystarczająco nagłośniony i zauważony, może być skazany na porażkę.

Najbardziej skuteczne kolekcje NFT zawsze poważnie traktują promocję.

Dzięki temu mogą bowiem przyciągnąć potencjalnych inwestorów, innych kolekcjonerów i artystów (w celu nawiązania ewentualnej współpracy w przyszłości).

Poniżej przedstawiamy siedem najlepszych, sprawdzonych w praktyce metod promocji projektu NFT.

Przygotuj swoją publiczność poprzez media społecznościowe

Marketing w mediach społecznościowych to świetne miejsce na rozpoczęcie działań promocyjnych. Najważniejsze jest, aby zacząć przygotowywać swoich odbiorców do premiery, prezentując się na Twitterze, Instagramie, Discordzie i Medium. Są to najczęściej używane platformy do prezentowania swojej pracy. To właśnie tam opowiesz historię powstania swojej pracy, wyjaśnisz, czym jest NFT i dlaczego uważasz, że tego typu tokeny powinny zostać zaadaptowane.

Staraj się używać jak największej liczby słów kluczowych do każdego zdjęcia, które zamieszczasz. A co ważniejsze, zamieszczaj odpowiednie i angażujące podpisy. Korzystaj również z Instagram Reels i Stories.

Używaj odpowiednich hasztagów

Hashtagi są używane praktycznie na wszystkich głównych portalach społecznościowych. Dzięki nim ludzie mogą śledzić trendy. Kiedy używasz ich podczas publikowania postów, Twoje posty będą wyświetlane osobom, które jeszcze nie obserwują Twojego profilu.

Korzystaj z kryptowalutowych mediów

Kolejnym krokiem jest napisanie artykułu na temat twojej kolekcji NFT i rozesłanie go do najbardziej znanych mediów związanych z kryptowalutami. Dzięki temu Twój projekt nabierze rozpędu. Ponadto możesz również udzielić wywiadu na tych kanałach.

Takie rozwiązanie może się doskonale sprawdzić, podobnie jak umieszczenie obszernego artykułu na blogu Medium.

Nawiązuj współpracę

Większość najlepiej prosperujących kolekcji cyfrowych jest związana ze znanymi muzykami, markami odzieżowymi, celebrytami i studiami animacji.

Ten rodzaj współpracy pozwala im udoskonalać swoje dzieła sztuki z pomocą innych profesjonalistów, a jednocześnie udostępniać swoje kolekcje nowym odbiorcom. W rezultacie rośnie liczba ich fanów, zasięg i rozpoznawalność.

Przykładem jest "Nyan Dogg", wspólny projekt NFT Snoop Dogga i twórcy memów Nyan Cat, Chrisa Torresa.

Dołącz do serwerów i wydarzeń na Discordzie związanych z NFT

Na Discordzie istnieje wiele różnych czatów, w których twórcy mogą się spotykać, łączyć i wymieniać pomysłami na swoje cyfrowe dzieła. Nie musisz od razu przedstawiać swojej kolekcji; niektórzy szybko uznają Cię za spamera lub oszusta. Dlatego zanim przedstawisz swój pomysł, weź udział w dyskusjach i zachowuj się po ludzku.

Możesz również organizować i uczestniczyć w wydarzeniach na Discordzie, aby stworzyć hype, którego potrzebujesz dla swoich nadchodzących NFT.

Crowd-Marketing na Reddicie

Jeśli chodzi o promowanie twojej kolekcji NFT, przydatne są strony takie jak Reddit i Quora. Najlepiej jest założyć wątek i podzielić się swoim projektem lub zachęcić znajomych do komentowania Twojej kolekcji NFT za pomocą kilku kont.

Nazywa się to ogólnie Crowd-marketingiem, czyli rodzajem promocji często stosowanym w reklamie. Wreszcie, bierz aktywny udział w debatach i pozwól, by Twoje nazwisko było widoczne dla innych użytkowników i artystów.

Organizuj giveawaye, aby zyskać popularność

Ostatnią, choć nie mniej ważną, strategią zwiększania codziennej aktywności w Twojej społeczności NFT jest zorganizowanie giveawaya (konkursu). Organizując konkurs możesz zyskać naprawdę sporo obserwujących.

Jak to zrobić?

Zachęć swoich odbiorców do:

  • Śledzenia Cię na Instagramie, Twitterze oraz na innych platformach.
  • Udostępnienia postu na Instagram stories
  • Retweetowania Twoich treści

To oczywiście sprawi, że Twoi fani będą podekscytowani projektem, a jednocześnie przyciągnie nowych fanów, sympatyków i potencjalnych inwestorów.

Twórz użyteczność dla swoich NFT

Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie popularności wśród użytkowników NFT jest zapewnienie unikalnej użyteczności kolekcji cyfrowej. Ta metoda promocji zależy w dużej mierze od danego projektu i może nie mieć zastosowania do wszystkich projektów NFT.

Do niektórych narzędzi dla NFT należą:

  • Nagrody za staking
  • Użyteczność w metaverse
  • Funkcja umożliwiająca rozmnażanie lub rozwijanie twoich NFT
  • Sposoby aktualizacji atrybutów dla twoich NFT poprzez różne działania

Marketing influencerów

Najlepszym sposobem na wypromowanie swojej kolekcji NFT i jedną z najpopularniejszych metod wykorzystywanych przez większość dobrze prosperujących kolekcji jest korzystanie z usług influencerów na różnych platformach mediów społecznościowych.

Twitter to świetne miejsce, by zacząć, ponieważ działa na nim wielu influencerów NFT, którzy mogą pomóc w promowaniu Twojej kolekcji i generowaniu szumu wokół niej.

Pamiętaj jednak, że usługi influencerów na Twitterze kosztują niemało, więc upewnij się, że korzystasz z usług odpowiednich osób. W końcu nie chcesz przepłacić.

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na promocję kolekcji NFT. Najważniejsze, by działać na swoją korzyść. Jeśli dysponujesz znacznym budżetem marketingowym, wykorzystaj go, aby rozpowszechnić informacje o swoim projekcie. Jeśli posiadasz wyjątkową użyteczność swoich NFT, skoncentruj swoją kampanię marketingową na tym aspekcie.

Ze względu na duże nasycenie rynku NFT, nie wystarczy już ładna grafika, aby przyciągnąć szerszą publiczność. Myśl nieszablonowo, a sukces przyjdzie sam.

Kategoria wpisu:

Dawid Kucharczyk

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pasjonat nowych technologii, od 3 lat aktywnie uczestniczący w świecie krypto. Instruktor narciarstwa oraz amator gry w squasha. Zwolennik idei decentralizacji.

Powiązane tematy:

Dlaczego warto sprzedawać NFT na Binance NFT? Oto powody

NFT niezwykle szybko zyskują na popularności, rozszerzając możliwości blockchaina. Użytkownicy mogą teraz kupować i sprzedawać prawie wszystko w formie NFT. Dotyczy to głównie cyfrowych dzieł sztuki, pamiątek, aktywów w grze, a nawet niektórych momentów historycznych. Zazwyczaj NFT określa się jako rodzaj kryptograficznego tokena na blockchainie, który reprezentuje unikalne aktywa. Mogą one być albo całkowicie cyfrowymi […]

Jak wysyłać pieniądze za granicę za darmo przy użyciu kryptowalut?

Wysyłanie pieniędzy za granicę może być drogim i czasochłonnym procesem. W tym przewodniku wyjaśnimy jednak, jak wykorzystać kryptowaluty do wysyłania pieniędzy za granicę za darmo - przy pomocy platformy Binance P2P. Tradycyjne metody, takie jak przelewy lub Western Union, często wiążą się z wysokimi opłatami i powolnym czasem przetwarzania, co utrudnia ludziom wysyłanie pieniędzy szybko […]

BNB Greenfield: Czym jest nowy, trzeci blockchain od Binance?

Giełda Binance w lutym zapowiedziała swój nowy produkt, a mianowicie nowy blockchain nazwany BNB Greenfield. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy czym dokładnie on jest, jak będzie działał, jakie może mieć zastosowania oraz wiele więcej! Tak więc, zaczynajmy! Czym jest BNB Greenfield? BNB Greenfield to zdecentralizowana infrastruktura pamięci masowej w ramach szerszego ekosystemu BNB Chain, w którym […]

Testnet ZetaLabs: Jak przygotować się pod airdrop?

Testnety to zawsze okazja do zarobienia dodatkowych pieniędzy. Jakich? To zależy od projektu i jego możliwości. W tym poradniku opowiemy o ZetaChain - projekcie, który obecnie prowadzi testnet. Wyjaśnimy co musisz zrobić, aby zdobyć ewentualne dropy i darmowe NFT. Czym jest ZetaChain? ZetaChain to testnet dla nowych omnichain dApps i kluczowy element ekosystemu, który opiera […]

Zarabianie na NFT w 2023 roku: gdzie inwestować i gdzie szukać obiecujących kolekcji?

Pozytywny impet na początku 2023 roku ożywił rynek kryptowalut, co pomogło projektom odzyskać siły po ubiegłorocznych wpadkach i bankructwach. Segment NFT nie był wyjątkiem. Również przyciągnął uwagę wielu nowych graczy. Jednak NFT mają swoją własną specyfikę i nawet doświadczeni inwestorzy nie do końca rozumieją cechy tego rynku. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy ci jak ma się […]
0 0 Głosy
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kryptowaluty2.pl 2023 Wszelkie prawa zastrzeżone
starcrossmenuchevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram