Od dłuższego czasu modne jest jedynie wybijanie i sprzedawanie NFT. Większość dobrych artystów stara się zaistnieć na nasyconym rynku, na którym roi się od innych wybitnych talentów. Należy pamiętać, że samo wybicie NFT nie wystarczy; artyści muszą także nauczyć się, jak sprzedać swoją kolekcję NFT. Jeśli Twój pomysł nie zostanie wystarczająco nagłośniony i zauważony, może być skazany na porażkę.
Najbardziej skuteczne kolekcje NFT zawsze poważnie traktują promocję.
Dzięki temu mogą bowiem przyciągnąć potencjalnych inwestorów, innych kolekcjonerów i artystów (w celu nawiązania ewentualnej współpracy w przyszłości).
Poniżej przedstawiamy siedem najlepszych, sprawdzonych w praktyce metod promocji projektu NFT.
Marketing w mediach społecznościowych to świetne miejsce na rozpoczęcie działań promocyjnych. Najważniejsze jest, aby zacząć przygotowywać swoich odbiorców do premiery, prezentując się na Twitterze, Instagramie, Discordzie i Medium. Są to najczęściej używane platformy do prezentowania swojej pracy. To właśnie tam opowiesz historię powstania swojej pracy, wyjaśnisz, czym jest NFT i dlaczego uważasz, że tego typu tokeny powinny zostać zaadaptowane.
Staraj się używać jak największej liczby słów kluczowych do każdego zdjęcia, które zamieszczasz. A co ważniejsze, zamieszczaj odpowiednie i angażujące podpisy. Korzystaj również z Instagram Reels i Stories.
Hashtagi są używane praktycznie na wszystkich głównych portalach społecznościowych. Dzięki nim ludzie mogą śledzić trendy. Kiedy używasz ich podczas publikowania postów, Twoje posty będą wyświetlane osobom, które jeszcze nie obserwują Twojego profilu.
Kolejnym krokiem jest napisanie artykułu na temat twojej kolekcji NFT i rozesłanie go do najbardziej znanych mediów związanych z kryptowalutami. Dzięki temu Twój projekt nabierze rozpędu. Ponadto możesz również udzielić wywiadu na tych kanałach.
Takie rozwiązanie może się doskonale sprawdzić, podobnie jak umieszczenie obszernego artykułu na blogu Medium.
Większość najlepiej prosperujących kolekcji cyfrowych jest związana ze znanymi muzykami, markami odzieżowymi, celebrytami i studiami animacji.
Ten rodzaj współpracy pozwala im udoskonalać swoje dzieła sztuki z pomocą innych profesjonalistów, a jednocześnie udostępniać swoje kolekcje nowym odbiorcom. W rezultacie rośnie liczba ich fanów, zasięg i rozpoznawalność.
Przykładem jest "Nyan Dogg", wspólny projekt NFT Snoop Dogga i twórcy memów Nyan Cat, Chrisa Torresa.
Na Discordzie istnieje wiele różnych czatów, w których twórcy mogą się spotykać, łączyć i wymieniać pomysłami na swoje cyfrowe dzieła. Nie musisz od razu przedstawiać swojej kolekcji; niektórzy szybko uznają Cię za spamera lub oszusta. Dlatego zanim przedstawisz swój pomysł, weź udział w dyskusjach i zachowuj się po ludzku.
Możesz również organizować i uczestniczyć w wydarzeniach na Discordzie, aby stworzyć hype, którego potrzebujesz dla swoich nadchodzących NFT.
Jeśli chodzi o promowanie twojej kolekcji NFT, przydatne są strony takie jak Reddit i Quora. Najlepiej jest założyć wątek i podzielić się swoim projektem lub zachęcić znajomych do komentowania Twojej kolekcji NFT za pomocą kilku kont.
Nazywa się to ogólnie Crowd-marketingiem, czyli rodzajem promocji często stosowanym w reklamie. Wreszcie, bierz aktywny udział w debatach i pozwól, by Twoje nazwisko było widoczne dla innych użytkowników i artystów.
Ostatnią, choć nie mniej ważną, strategią zwiększania codziennej aktywności w Twojej społeczności NFT jest zorganizowanie giveawaya (konkursu). Organizując konkurs możesz zyskać naprawdę sporo obserwujących.
Zachęć swoich odbiorców do:
To oczywiście sprawi, że Twoi fani będą podekscytowani projektem, a jednocześnie przyciągnie nowych fanów, sympatyków i potencjalnych inwestorów.
Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie popularności wśród użytkowników NFT jest zapewnienie unikalnej użyteczności kolekcji cyfrowej. Ta metoda promocji zależy w dużej mierze od danego projektu i może nie mieć zastosowania do wszystkich projektów NFT.
Do niektórych narzędzi dla NFT należą:
Najlepszym sposobem na wypromowanie swojej kolekcji NFT i jedną z najpopularniejszych metod wykorzystywanych przez większość dobrze prosperujących kolekcji jest korzystanie z usług influencerów na różnych platformach mediów społecznościowych.
Twitter to świetne miejsce, by zacząć, ponieważ działa na nim wielu influencerów NFT, którzy mogą pomóc w promowaniu Twojej kolekcji i generowaniu szumu wokół niej.
Pamiętaj jednak, że usługi influencerów na Twitterze kosztują niemało, więc upewnij się, że korzystasz z usług odpowiednich osób. W końcu nie chcesz przepłacić.
Istnieje wiele sposobów na promocję kolekcji NFT. Najważniejsze, by działać na swoją korzyść. Jeśli dysponujesz znacznym budżetem marketingowym, wykorzystaj go, aby rozpowszechnić informacje o swoim projekcie. Jeśli posiadasz wyjątkową użyteczność swoich NFT, skoncentruj swoją kampanię marketingową na tym aspekcie.
Ze względu na duże nasycenie rynku NFT, nie wystarczy już ładna grafika, aby przyciągnąć szerszą publiczność. Myśl nieszablonowo, a sukces przyjdzie sam.