Michael Miebach - dyrektor generalny Mastercard - uważa, że potrzeba więcej czasu niż oczekiwano, aby kryptowaluty znalazły się w głównym nurcie. Jest jednak optymistą. Twierdzi, że klasa aktywów stanie się znacznie bardziej atrakcyjna dla ludzi, gdy tylko organizacje nadzorujące wprowadzą odpowiednie regulacje.
W niedawnym wywiadzie prezes Mastercard nakreślił, że coraz większa liczba inwestorów chce zagłębić się w rynek kryptowalut. Gigant usług płatniczych pozwala im to robić "tak łatwo i co ważniejsze tak bezpiecznie", jak każda konkurencyjna firma - dodał.
Miebach widzi przyszły świat, w którym większość konsumentów na całym świecie używa bitcoina w codziennych transakcjach i rozliczeniach. Niemniej jednak uważa, że nie stanie się to w najbliższych miesiącach:
Myślę, że przed nami długa droga, zanim kryptowaluta stanie się głównym nurtem.
Dyrektor nakreślił brak kompleksowych zasad w branży jako jeden z głównych powodów, które spowalniają adopcję. Jego zdaniem wiele osób nie wie, jak wejść w przestrzeń i jak zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo.
Miebach jako przykład podał niewymienne tokeny (NFT), twierdząc, że zakup takich produktów jest " topornym doświadczeniem." Aby ułatwić ten proces, Mastercard w styczniu połączył siły z Coinbase:
Więc współpracowaliśmy z Coinbase, aby uczynić to tak prostym, jak kupujesz kawę. Myślę, że te rzeczy muszą się kliknąć, a wtedy masz podstawy, aby stać się głównym nurtem.
Mastercard powtórzył swoje pozytywne stanowisko wobec branży w lutym. Wówczas wzmocnił swoje ramię doradcze w zakresie kryptowalut. Zasilił je 500 absolwentami szkół wyższych i młodymi profesjonalistami.
W kwietniu firma połączyła siły z Nexo, aby wprowadzić pierwszą kryptowalutową kredytową w Europie. Umożliwiła tym samym klientom wydawanie pieniędzy bez konieczności rozstawania się ze swoimi aktywami.
Gigant przetwarzania sierpniu nawiązał też współpracę z Binance. Wspólnie wydali przedpłaconą kartę kryptowalutową dla argentyńskich konsumentów. Produkt umożliwia im rozliczanie rachunków w cyfrowych aktywach w każdym krajowym sklepie lub miejscu, które akceptuje Mastercard.
Najnowsza funkcja firmy została zaprojektowana, aby pomóc bankom w walce z przypadkami oszustw kryptowalutowych. "Crypto Secure", jak brzmi jej nazwa, wykorzystuje "wyrafinowane" algorytmy sztucznej inteligencji do wykrywania działań przestępczych, dlatego jest szczególnie przydatna dla instytucji finansowych.