Argentyński tani przewoźnik Flybondi rozpoczął kampanię Ticket 3.0, w której zaczął wydawać bilety w formie niewymienialnych tokenów (NFT).
Linia lotnicza powiedziała, że ta metoda "oferuje bardziej elastyczne doświadczenie podróży". Z kolei Flybondi będzie w stanie zmniejszyć koszty obsługi klienta i zwiększyć przychody dzięki prowizjom handlowym.
Usługa ta stała się możliwa dzięki partnerstwu z TravelX, opartą na blockchainie platformą tokenizacji biletów bazującą na sieci Algorand. Usługa umożliwia samodzielną zmianę nazwy pasażera, przeniesienie lub sprzedaż tzw. NFTickets. Dyrektor generalny Flybondi, Mauricio Sana powiedział:
"Dzięki temu uruchomieniu chcemy mieć pozytywny wpływ na branżę lotniczą poprzez innowacje i wykorzystanie blockchaina."
Klienci linii lotniczej mogą kupić cyfrowe bilety bezpośrednio przez stronę internetową za fiat, a TravelX wyda im wersję NFT. Tokeny można również kupić za stablecoin USDC za pośrednictwem usługi płatniczej Binance Pay.
Przypomnijmy, że w grudniu 2022 roku sieć kawowa Starbucks uruchomiła w sieci Polygon wersję beta programu lojalnościowego opartego na NFT. Później serwis muzyczny Spotify rozpoczął testy usługi playlisty z dostępem za pośrednictwem portfeli NFT.